از کلمات کلیدی lsi برای گنجاندن بهتر مفاهیم به کاربران و موتورهای جستجو در طول مقاله استفاده می کنیم. اما کلمات کلیدی lsi چیست؟ چطور کلمات کلیدی lsi را پیدا کنیم؟ در ادامه به آموزش این موضوع مهم پرداخته ایم و راهکارهایی را برای پیدا کردن این کلمات گفته ایم.
به دایره ای از لغات که از لحاظ معنایی با موضوع شما در ارتباط هستند، LSI می گوییم. lsi مخفف عبارت Latent Semantic Indexing می باشد. گوگل در گذشته کاربران را ترغیب می کرد تا چگالی کلمات کلیدی یک محتوا را افزایش دهند. به این ترتیب محتوایی که شامل بیشترین کلمات کلیدی بود در اولین رتبه گوگل قرار می گرفت. اما به مرور زمان گوگل به دلایل زیر از این فاکتور سئو صرف نظر کرد.
1. سو استفاده وبمستران
وبمستران تنها با استفاده زیاد از کلمات کلیدی، محتوای خود را در اولین صفحه گوگل به کاربران نشان می دادند. در صورتی که محتوای آنها در راستای رفع نیاز کاربران ایجاد نشده بود. در واقع آنها با بکار بردن یکی از تکنیک کلاه سیاه سئو، به نام کیورد استافینگ رتبه محتوای خود را افزایش می دادند. اگر در رابطه با کیورد استافینگ اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد میکنم محتوای " کیورد استافینگ چیست " را از دست ندهید.
2. نارضایتی کاربر از محتوا
همچنین استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در محتوا باعث خسته شدن کاربران می شود. به همین دلیل آنها از خواندن ادامه مقاله صرف نظر می کنند.
پیشنهاد گوگل برای جلوگیری از افزایش چگالی کلمات کلیدی، استفاده از کلمات مرتبط با موضوع محتوا بود. به این ترتیب الگوریتم های گوگل برای بررسی یک محتوا، تنها به کلمات کلیدی آن اکتفا نمی کنند و به تمام کلمات موجود در محتوا توجه خواهند کرد.
بنابراین محتوایی با کیفیت است که از کلمات مرتبط و مختلفی تشکیل شده باشد.
همانطور که گفتیم با بکار بردن کلمات مرتبط با موضوع اصلی در طول محتوا به راحتی می توانید، بهترین رتبه گوگل را کسب کنید. برای مثال فرض کنید کلمه کلیدی محتوای شما گل آپارتمانی است. کلمات lsi زیر برای محتوای شما مناسب است.
بکاربردن کلمات مرتبط در طول محتوا به افزایش اعتماد گوگل نیز کمک می کند.
استفاده از کلمات lsi در طول محتوا زمان زیادی نیست که جز فاکتورهای سئو بشمار می آید. بنابراین باورهای غلطی نیز در این زمینه وجود دارد. برخی متخصصین سئو تصور می کنند، منظور از کلمات کلیدی Lsi همان کلمات مترادف است. در صورتی که lsi بحث گسترده تری نسبت به کلمات مترادف دارد. کلمات lsi شامل تمامی موارد مرتبط با یک موضوع است و محدود نیستند.
اکنون که با منظور کلمات lsi آشنا شدید، برایتان سوال می شود که چگونه این کلمات را پیدا کنیم و در طول محتوا بکار ببریم؟
هنگامی که اطلاعات کافی در مورد یک زمینه داشته باشید، کلمات مرتبط با آن نیز به طور خودکار به ذهنتان می رسد. اما بقیه کلمات را چطور پیدا و استفاده کنیم؟ در ادامه شما را با چند راهکار در رابطه با یافتن کلمات lsi آشنا می کنیم.
برخی ابزارها وجود دارند که به شما کمک می کنند تا کلمات مرتبط با موضوع مورد نظرتان را پیدا کنید. یکی از آنها ابزارlsigraph است. نحوه استفاده از این ابزار به این صورت است که موضوع خود را وارد کرده، سپس با پیشنهاد های مرتبط با آن روبرو می شوید.
گوگل نیز میتواند به شما در یافتن کلمات مرتبط کمک کند. موضوع مورد نظرتان در گوگل سرچ کنید، سپس هنگام سرچ با کلمات مرتبط آشنا می شوید. درست مثل تصویر زیر:
علاوه بر این کلمات که در حین جستجو کلمه کلیدی به شما نشان داده می شود، در انتهای صفحه نیز می توانید کلماتی را مشاهده کنید که گوگل آنها را به شما پیشنهاد داده است.
در تحقیق کلمات کلیدی به جستجوی کلماتی می پردازیم که با موضوع ما مرتبط است و کاربران آنها را سرچ کرده اند. از این طریق می توانید کلمات مرتبط بسیاری پیدا کرده و از آنها در طول محتوا استفاده کنید. در صورتی که با نحوه تحقیق کلمات کلیدی آشنایی ندارید، پیشنهاد میکنم محتوای چگونه بهترین کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ را مطالعه کنید.
همانطور که گفتیم هدف اصلی استفاده از کلمات lsi این است که به گوگل بفهمانیم موضوع محتوای ما چیست. به عنوان مثال در زبان فارسی " شیر" در معناهای مختلف به کار می رود. حال فرض کنید محتوایی نوشته اید که کلمه " شیر " در آن استفاده شده است. برای اینکه به گوگل بفهمانید هدفمان از این کلمه چیست، باید کلمات کلیدی مرتبط یا lsi را در آن بکار ببریم.
مثلا اگر منظورمان شیر خوراکی است، باید از کلماتی مثل کلسیم، جلوگیری از پوکی استخوان و … استفاده کنیم. همچنین اگر منظورمان حیوان است، باید عباراتی مثل سلطان جنگل، حیوان درنده و … در طول محتوا به کار ببریم.
بنابراین می توان اینطور گفت که با کمک کلمات کلیدی lsi که کاملا با موضوع محتوا مرتبط باشند، می توانیم رتبه بهتری را در گوگل کسب کنیم. به این ترتیب ربات های گوگل نیز به راحتی تشخیص می دهند که محتوای ما را در آن زمینه به کار نشان دهند.
ممکن است درباره یک موضوع کلمات مرتبط بسیاری پیدا کنید. اما استفاده از تمامی این کلمات اجباری نیست و بایستی به صورت طبیعی از آنها استفاده کنید. از میان تعداد انبوه کلمات مرتبط، فقط آنهایی که ارتباط معنایی بیشتری دارند را در محتوا بکار ببرید.
برای مثال در رابطه با موضوع سئو کلمات زیر مناسب است.
اما کلماتی همچون: سئو سایت تهران، بهینه سازی سایت مشهد و … از لحاظ ارتباط با موضوع رتبه کمتری دارند.
هنگام استفاده از کلمات کلیدی lsi ممکن است با چالش و اشتباهاتی روبرو شوید. به همین منظور در ادامه یک سری نکات را مورد بررسی قرار داده ایم.
درپایان
در این مطلب مفهوم کلمات Lsi و تاثیر بکار بردن آنها در محتوا را به طور کامل بررسی کردیم. در نتیجه سعی کنید بجای افزایش چگالی کلمات کلیدی در محتوا از کلمات مرتبط استفاده کنید. اینگونه جذابیت محتوا برای مخاطبان افزایش یافته و حین خواندن آن دچار خستگی نخواهند شد. همچنین از طرف الگوریتم های گوگل نیز دچار پنالتی نخواهید شد.
انجام پروژه دورکاری اینترنتی و کاریابی آنلاین و استخدام فریلنسر و دورکار