حتما شما هم مایل هستید که بدانید یک وب سایت از نظر گوگل چقدر اعتبار دارد؟ برای دانستن این موضوع نیاز به معیارهای گوناگونی داریم. page authority و domain authority یکی از صد ها معیاری است که اعتبار سایت را مشخص می کند. در ادامه به هر یک از آنها می پردازیم.
معیاری است که توسط سایت Moz برای رتبه سایت توسعه یافت. در واقع این وب سایت با بررسی فاکتورها و الگوریتم های پیچیده به یک وب سایت از 0 تا 100 امتیازی می دهد؛ البته این رتبه به هر صفحه از وب سایت داده می شود.
دامین اتوریتی یا DA نیز مانند page authority معیاری برای رتبه بندی سایت است. تنها تفاوت این معیار با پیج آتوریتی در این است که DA به دامنه ی اصلی سایت (URL) داده می شود.
دامین آتوریتی وب سایت های تازه کار عدد 1 بوده و تا رسیدن به عدد 20 در ابتدا آسان خواهد بود ولی از آن به بعد نیازمند فعالیت مداوم هست. امتیازات بین 30 تا 40 برای وب سایت های فعال و امتیاز بین 40 تا 60 برای وب سایت های معتبر مناسب است.
حتما شنیده اید که می گویند، محتوا پادشاه است. در واقع محتوای خوب و اختصاصی برای رتبه و اعتبار یک وب سایت اولویت دارد. هرچه محتوا طبق اصول سئو باشد، میزان ترافیک و بازدید سایت شما افزایش میابد. علاوه بر رعایت اصول سئو، باید مخاطب خود را بشناسید و متناسب با نیاز آن ها محتوا را تولید کنید؛ این عامل می تواند پیج آتوریتی را افزایش دهد.
لینک سازی داخلی یعنی صفحه ای از یک سایت را به صفحه دیگری از همان سایت متصل کنیم. با اینکار کاربران به سادگی بین صفحات مرتبط سایت شما جا به جا می شوند و ربات های گوگل میتوانند صفحات جدید و مرتبط را به سادگی پیدا کنند.
لینک های داخلی که بین صفحات شما وجود دارد، در واقع بیانگر پیوستگی و اعتبار سایت شما است. برای مثال لینک های مقالات بیشتر که ما برای اطلاع شما در مقالات شهرکد قرار می دهیم، لینک سازی داخلی هستند.
لینک خارجی به لینک هایی گفته میشود که کاربران را از یک سایت به سایت دیگری منتقل می کنند. لینک های خارجی، به ویژه اگر از طرف وب سایت های معتبر باشد، در اعتبار و رتبه سایت شما بسیار موثر است.
بگونه ای که گوگل سایت شما را یک وب سایت مرجع می داند. برای مثال اگر شما این مقاله را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی یا یک تالار گفتمان به اشتراک بگذارید، در واقع برای این صفحه از سایت شهرکد یک لینک خارجی ساخته اید. محتوا " لینک بیلدینگ چیست؟ " به صورت کامل در این باره بحث کرده ایم.
تصاویر مرتبط و زیبا با محتوای سایت، در جذابیت آن بسیار موثر است. اینفوگرافیک باعث می شود که موضوع مطالب وب سایت شما از روی تصویر نیز مشخص و واضح باشد. برای مثال مورد زیر یک اینفو گراف برای این محتوا به شمار می رود:
بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین تصاویر برای محصولات فروشگاه آنلاین
فعالیت در صفحات اجتماعی تاثیر زیادی در کسب و کار شما دارد، زیرا میزان ورودی به وب سایت شما به شکل ارگانیک افزایش میابد. این موضوع سبب می شود که گوگل وب سایت شما را نیز یک وب سایت فعال تر بداند و در پیج آتوریتی نیز تاثیر بگذارد. همانطور که گفتیم پیج آتوریتی مربوط به سئوی سایت است که در محتوای تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایت (آپدیت 2022) کاملا به این مسئله پرداخته ایم.
گوگل برای رتبه یک وب سایت از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کند. برای اینکه از نظر گوگل رتبه خوبی کسب کنید باید قوانین سئو را در وب سایت خود به کار ببرید.
تنظیمات مهم سئو که باید روی سایت خود اعمال کنید:
تیم سئو و بهینه سازی سایت شهرکد می تواند شما را در این امر یاری کند؛ همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد قوانین ساده سئو به مقاله زیر مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید: سئو چیست؟ راهنمای جامع SEO برای مبتدیان در سال 2022
سرعت یک وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای بررسی این عوامل و افزایش سرعت لود سایت از وب سایت GTmetrix استفاده کنید. توجه داشته باشید که حجم تصاویر موجود در سایت شما در سرعت آن بسیار موثر است. برای کاهش حجم تصاویر نیز می توانید به وب سایت compressjpeg.com مراجعه کنید.
اگر سایت شما از سرعت لود خوبی برخوردار نباشد، کاربران سایت خسته شده و نرخ پرش افزایش پیدا می کند؛ در نتیجه پیج آتوریتی نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه افت هم می کند. بنابراین بهبود سرعت سایت، یکی از اصول سئو تضمینی سایت است.
همانطور که از عنوان مشخص است، موبایل فرندلی یعنی آیا وب سایت شما با موبایل دوست است یا نه؟ به عبارتی اگر کاربران از طریق موبایل به سایت شما مراجعه کنند، می توانند به خوبی تمام صفحات را بررسی کنند و از نظر سرعت لود سایت در موبایل به مشکل بر میخورند یا نه. توجه به این موضوع در دوره ای که بیشتر مردم به کمک موبایل، وب گردی می کنند، موبایل فرندلی یا واکنش گرایی در پیج آتوریتی یک وب سایت موثر است.
هرچه قدمت وب سایت شما بیشتر باشد، نشان می دهد که فعالیت و قدرت دامنه شما نیز در بستر اینترنت بیشتر بوده و این امر در افزایش پیج آتوریتی شما موثر است.
افزایش پیج آتوریتی شما کاری نیست که ناگهانی و در یک شب صورت بگیرد. پس از ایجاد هر یک از تغییراتی که بالا گفتیم، خزنده های Moz به خواندن و ارزیابی وب سایت شما می پردازند که این کار زمان بر است ، بنابراین باید صبور باشید تا نتیجه تغییراتی را که ایجاد کردید مشاهده کنید.
هنگامی که کاربران نام برند شما را به صورت مستقیم در گوگل سرچ کنند، در واقع گوگل اینطور برداشت می کند که برند شما در میان مردم محبوب بوده است. اینگونه گوگل متوجه می شود کاربران از سایت شما راضی هستند و پیج اتوریتی و دامین اتوریتی سایت شما نیز افزایش می یابد.
بنابراین به اقداماتی که به افزایش برندینگ سایت شما کمک می کند، بیشتر توجه کنید. اقداماتی نظیر لینک سازی، گرفتن رپورتاژ آگهی، تبلیغات و … می تواند در افزایش برندینگ به شما کمک کند.
معماری صحیح سایت شما نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در افزایش پیج اتوریتی و دامین اتوریتی است. معماری سایت شامل دسته بندی صحیح، رنگ و طراحی صفحات و ارتباط آنها است. بنابراین به ساختار سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.
انجام پروژه دورکاری اینترنتی و کاریابی آنلاین و استخدام فریلنسر و دورکار